Zranění

Zdraví u postavy velikosti člověka je rovno sedmi. U každého zranění je číslo znázorňující postih k banku kostek ve všech hodech.

Tabulka zranění

Typ Bank Čas do úmrtí Obtížnost Doba léčby Zkrácení
škrábnutí 4 1 den 4 hodin
pohmoždění -1 5 2 dny 6 hodin
lehké zranění -1 alden* 6** 3 dny 8 hodin
zranění -2 2 dny 7** 4 dny půl dne
těžké zranění -2 den 8** 5 dní půl dne
zmrzačení -5 10 min 9** alden den
smrtící zranění 0 minuta 10** alden 1 den
  • *na lehké zranění může zemřít jen za špatných podmínek (velká vlhkost, riziko nákazy atp…)
  • **obtížnost se použije i ke kontrole, jestli dotyčná zraněná postava neupadne vlivem šoku a bolesti do bezvědomí. Bank je roven:
    Odolnost + Boj/Rvačka/Pevnost mysli

Léčení

Při zranění utrženém fyzickým poškozením se používá:

zručnost + ranhojičství proti Obtížnost (viz tabulka)

  • úspěch = dotyčný neumře a pokud bude mít dostatek jídla, tepla a klidu, vyléčí se mu 1 život  za dobu uvedenou ve sloupci „Doba léčby“ – (odolnost+počet úspěchů)*“Zkrácení“;  poté se sníží typ zranění
  • neúspěch = dotyčný umře za dobu uvedenou ve sloupci „Čas do úmrtí“, pokud mu nepomůže někdo jiný
  • botch = zranění +1;

V případě více padlých úspěchů se „Doba léčení“ zkracuje za každý další úspěch o dobu uvedenou ve sloupci „Zkrácení“.

Schopnost zraněného je v léčení obsažena jednak ve zohledněné Konstituci, o kterou bylo ponížené zranění a také Odolností, o jejíž násobek „Zkrácením“ se snižuje „Doba léčby“.

V případě více zranění (třeba i stejně vážných) se časy uvedené v tabulce sčítají.

Jedy a nemoci

U jedů a nemocí můžeme hovořit o stejné škále, jako u zranění.

  • škrábnutí = nachlazení, projímadlo, alkohol
  • pohmoždění = chřipka, angína, vyrážka, alergická reakce, kopřivka,
  • lehké zranění = zápal plic, hnisavé vředy, jed ropuchy, zimnice, lupénka,
  • zranění = jablečná vůně, tyfus, kapavka, spála, žloutenka
  • těžké zranění = Zlé oko, jed zmije Zelanské, cholera, vzteklina
  • zmrzačení = Chas, malárie, syfilis, tetanus,
  • smrtící zranění = mor, lepra, eduki, šapat pustnik

Nemoci

Konstituce + Odolnost proti obtížnosti závislé na prostředí a podmínkách.

  • úspěch = postižený se nenakazil
  • neúspěch = postižený je nakažen a dále se řídí tabulkou
  • botch = postižený je háklivější na daný typ nemoci a ta se tak posouvá v tabulce o jedna níže pro další případné léčení  a následky

Léčení nemoci

Důvtip + Ranhojičství/Přežití v přírodě/Alchymie proti obtížnosti uvedené v tabulce

Úspěch značí, že dotyčný nemoc zná a ví, jak jí léčit.

Botch značí, že si lékař nemoc splete s jinou a zvolí špatnou léčbu.

Jedy

Jed Obtížnost Efekt Smrt Oddálení
alkohol 4 nevolnost, migréna vyléčení
projímadlo 5 průjem, bolesti břicha vyléčení
jed ropuchy 6 třas, horečka,  bolesti břicha, zvracení alden vyléčení
jablečná vůně 7 dušení, poleptání, křeče, bezvědomí den vyléčení
Zlé oko, jed zmije 8 zvracení, bezvědomí, bolesti, zástava srdce hodina hodina
Chas 9 bolesti, bezvědomí, zástava srdce minuta minuta
eduki 10 bolesti, smrt 5 tahů tah
  • „Smrt“ je doba, která trvá do úmrtí otráveného
  • „Oddálení“ je doba, kterou se vynásobí počet úspěchů léčení v případě, že nebyla podána protilátka

Konstituce + Odolnost proti obtížnosti uvedené v tabulce.

  • úspěch = množství úspěchů posunuje následky jedu v tabulce nahoru
  • neúspěch = jed na otráveného působí standartně a dále se řídí tabulkou
  • botch = otrávený je háklivější na daný typ jedu a ten se tak posouvá v tabulce o jedna níže pro další případné léčení a následky

Léčení jedu

Pokud se nedostane jed z těla ihned, pak se dají léčit jen přiznaky, pokud dotyčný nezná a nemá po ruce patřičné léky/bylinky. Pokud jed zná, provádí hod:

Důvtip + Ranhojičství/Alchymie proti 6-10 (podle ojedinělosti jedu)

Úspěch značí, že ví, jak jed léčit i poté, co vnikl do těla. Vše pak závisí na tom, jestli je dostupná protilátka.

Botch značí, že si lékař poplete bylinku/mast s jinou a zvolí špatnou léčbu.

V případě neúspěchu lze jen oddálit smrt u silnějších jedů, nebo zkrátit a zmírnit příznaky u slabších jedů hodem:

Důvtip + Ranhojičství/Alchymie proti obtížnosti 6.

  • úspěch = oddálení smrti/urychlení uzdravení a zmírnění příznaků
  • neúspěch = otrávený podléhá příznakům uvedeným v tabulce
  • botch = ošetřovatel zvolil chybný postup a jed se bere jako o 1 silnější

Napsat komentář