Zdraví u postavy velikosti člověka je rovno sedmi. U každého zranění je číslo znázorňující postih k banku kostek ve všech hodech.
Tabulka zranění
Typ | Bank | Čas do úmrtí | Obtížnost | Doba léčby | Zkrácení |
škrábnutí | 4 | 1 den | 4 hodin | ||
pohmoždění | -1 | 5 | 2 dny | 6 hodin | |
lehké zranění | -1 | alden* | 6** | 3 dny | 8 hodin |
zranění | -2 | 2 dny | 7** | 4 dny | půl dne |
těžké zranění | -2 | den | 8** | 5 dní | půl dne |
zmrzačení | -5 | 10 min | 9** | alden | den |
smrtící zranění | 0 | minuta | 10** | alden | 1 den |
- *na lehké zranění může zemřít jen za špatných podmínek (velká vlhkost, riziko nákazy atp…)
- **obtížnost se použije i ke kontrole, jestli dotyčná zraněná postava neupadne vlivem šoku a bolesti do bezvědomí. Bank je roven:
Odolnost + Boj/Rvačka/Pevnost mysli
Léčení
Při zranění utrženém fyzickým poškozením se používá:
zručnost + ranhojičství proti Obtížnost (viz tabulka)
- úspěch = dotyčný neumře a pokud bude mít dostatek jídla, tepla a klidu, vyléčí se mu 1 život za dobu uvedenou ve sloupci „Doba léčby“ – (odolnost+počet úspěchů)*“Zkrácení“; poté se sníží typ zranění
- neúspěch = dotyčný umře za dobu uvedenou ve sloupci „Čas do úmrtí“, pokud mu nepomůže někdo jiný
- botch = zranění +1;
V případě více padlých úspěchů se „Doba léčení“ zkracuje za každý další úspěch o dobu uvedenou ve sloupci „Zkrácení“.
Schopnost zraněného je v léčení obsažena jednak ve zohledněné Konstituci, o kterou bylo ponížené zranění a také Odolností, o jejíž násobek „Zkrácením“ se snižuje „Doba léčby“.
V případě více zranění (třeba i stejně vážných) se časy uvedené v tabulce sčítají.
Jedy a nemoci
U jedů a nemocí můžeme hovořit o stejné škále, jako u zranění.
- škrábnutí = nachlazení, projímadlo, alkohol
- pohmoždění = chřipka, angína, vyrážka, alergická reakce, kopřivka,
- lehké zranění = zápal plic, hnisavé vředy, jed ropuchy, zimnice, lupénka,
- zranění = jablečná vůně, tyfus, kapavka, spála, žloutenka
- těžké zranění = Zlé oko, jed zmije Zelanské, cholera, vzteklina
- zmrzačení = Chas, malárie, syfilis, tetanus,
- smrtící zranění = mor, lepra, eduki, šapat pustnik
Nemoci
Konstituce + Odolnost proti obtížnosti závislé na prostředí a podmínkách.
- úspěch = postižený se nenakazil
- neúspěch = postižený je nakažen a dále se řídí tabulkou
- botch = postižený je háklivější na daný typ nemoci a ta se tak posouvá v tabulce o jedna níže pro další případné léčení a následky
Léčení nemoci
Důvtip + Ranhojičství/Přežití v přírodě/Alchymie proti obtížnosti uvedené v tabulce
Úspěch značí, že dotyčný nemoc zná a ví, jak jí léčit.
Botch značí, že si lékař nemoc splete s jinou a zvolí špatnou léčbu.
Jedy
Jed | Obtížnost | Efekt | Smrt | Oddálení |
alkohol | 4 | nevolnost, migréna | vyléčení | |
projímadlo | 5 | průjem, bolesti břicha | vyléčení | |
jed ropuchy | 6 | třas, horečka, bolesti břicha, zvracení | alden | vyléčení |
jablečná vůně | 7 | dušení, poleptání, křeče, bezvědomí | den | vyléčení |
Zlé oko, jed zmije | 8 | zvracení, bezvědomí, bolesti, zástava srdce | hodina | hodina |
Chas | 9 | bolesti, bezvědomí, zástava srdce | minuta | minuta |
eduki | 10 | bolesti, smrt | 5 tahů | tah |
- „Smrt“ je doba, která trvá do úmrtí otráveného
- „Oddálení“ je doba, kterou se vynásobí počet úspěchů léčení v případě, že nebyla podána protilátka
Konstituce + Odolnost proti obtížnosti uvedené v tabulce.
- úspěch = množství úspěchů posunuje následky jedu v tabulce nahoru
- neúspěch = jed na otráveného působí standartně a dále se řídí tabulkou
- botch = otrávený je háklivější na daný typ jedu a ten se tak posouvá v tabulce o jedna níže pro další případné léčení a následky
Léčení jedu
Pokud se nedostane jed z těla ihned, pak se dají léčit jen přiznaky, pokud dotyčný nezná a nemá po ruce patřičné léky/bylinky. Pokud jed zná, provádí hod:
Důvtip + Ranhojičství/Alchymie proti 6-10 (podle ojedinělosti jedu)
Úspěch značí, že ví, jak jed léčit i poté, co vnikl do těla. Vše pak závisí na tom, jestli je dostupná protilátka.
Botch značí, že si lékař poplete bylinku/mast s jinou a zvolí špatnou léčbu.
V případě neúspěchu lze jen oddálit smrt u silnějších jedů, nebo zkrátit a zmírnit příznaky u slabších jedů hodem:
Důvtip + Ranhojičství/Alchymie proti obtížnosti 6.
- úspěch = oddálení smrti/urychlení uzdravení a zmírnění příznaků
- neúspěch = otrávený podléhá příznakům uvedeným v tabulce
- botch = ošetřovatel zvolil chybný postup a jed se bere jako o 1 silnější