Boj z blízka

Při střetu se používá jako atribut Obratnost (v některých případech Síla/Konstituce) a jako dovednost se používá Boj, nebo Rvačka. Při pouhém úhýbání pak Atletika.

Volná ruka, nebo předmět ve druhé ruce (štít, pochodeň, nůž, …) může negovat postih za přečíslení v případě, že postava disponuje patřičným talentem (Boj se štítem, Boj se dvěma zbraněmi). Současně může uvalit na nepřítele úpravu obtížnosti +1.

Rozdíl délky zbraní upravuje obtížnost tomu s kratší o +1 v případě, že se svého soupeře snaží zasáhnout.

Soubojový systém se řeší podle základních Pravidel.

Úpravy obtížnosti jsou řešeny v Souboji.

Tabulka zbraní pro boj na blízko

Zbraně lze rozdělit krom jiné klasifikace na sečné, bodné a pádné zbraně.

Bodné zbraně jsou rychlé, ale nesou s sebou riziko toho, že zbraň může uvíznout právě buď ve zbroji, nebo v těle nepřítele. Určuje vypravěč. Čím větší zranění, tím větší riziko.

Pádné zbraně jsou sice pomalé, ale způsobují masivní poškození jak obrněnému, tak protivníkovi beze zbroje. Často se jim nedá efektivně bránit jinou zbraní a obránce je donucen uskakovat. Rozhoduje vypravěč.

Sečné zbraně jsou efektivní vůči neobrněným soupeřům a umožňují usekávat části protivníka, což se může hodit například v boji s nemrtvými.

zbraně z blízka zranění délka atribut rychlost
pěst 0p 0 - +3
boxer 1p 0 - +3
kop 0p 0 obr 1+ 0
dýka 0s/1b 0 +3
štít 0 (p/b*) 0 sil 0-3*+ 0*
mačeta 2s 0 sil 1+ +2
krátký meč 1s/1b 1 sil 1+ +2
palcát 3p 1 sil 3+ -1
vraní zobák 3p/3b 1 sil 3+ -1
šavle 3s/1b 1 sil 2+ 0
sekera 3s 1 sil 3+ -1
široký meč 2s/1b 1 sil 1+ +1
sart (katana) (1r.) 3s/1b 1 sil 1+ +1
meč (1r.) 2s/2b 1 sil 2+ +1
dvouruční meč 4s/2b 2 sil 3+ 0
dvouruční sekera 5s 1 sil 3+ -1
dvouruční kladivo 4p/4b 2 sil 3+ -1
těžký kyj (2r.) 4p 1 sil 3+ -2
oštěp/hasta (1r.) 2b 2 sil 3+ +1
rapír 0s/2b 2 sil 1+ +2
řemdih 4p 1 sil 2+, obr 3+ -2
bojová hůl (2r.) 2p 2 sil 1+ +2
cep 4p 2 sil 2+ -1
píka 3b 3 sil 2+ +3
trojzubec (1r.) 3b 2 sil 3+ +1
halapartna 2s/3b 3 sil 2+ +1
bojová kosa 4 s 2 sil 2+ 0
bič 1 (s*) 4 obr 3+ 0
klacek * (p) * sil 0-3*+ *
  • nárok na sílu obouručně držených jednoručních zbraní je o 2 nižší, může se snižovat délka zbraně
  • * dle velikosti a typu
  • s=sečné; b=bodné; p=pádné; ‘/’ mezi nimi značí že zbraň může zraňovat oběma typy zranění
  • se silou o 2 větší a více je možné obouruční zbraň ovládat jednodručně
  • každý stupeň síly navíc zvedá rychlost o 1, přičemž celkový bonus nemůže nikdy přesáhnout +3
  • zbraně z lintiru zvyšují bonus k rychlosti +1, zvyšují poškození +2s, +1b

Tabulka cílení v boji na blízko

část těla bonus ke zranění obtížnost
ruce/zbraň 0 0
nohy 0 +1
tělo +1 +1
hlava +3 +2
obličej +3 +3
krk/srdce/jiné* +4 +3

* u jiných míst je modifikátor zranění různý dle jejich umístění

Napsat komentář