Základní dělení run do Tříd:
- trpasličí
- malé runy tří čarodějů
- velké runy tří čarodějů
- jiné
Runy tří čarodějů nelze zkombinovat s trpasličími runami a naopak.
Runy se pak dále dělí na Druhy:
- podpůrné = nejsou součástí runových slov, ale jejich schopnost se projevuje až s jinými runami
- samostatné = mohou být v runových slovech a jejich schopnosti se projeví i bez dalších run
- slovotvorné = určené výhradně do runových slov, vyžadují minimálně talent Runové Dvousloví
Runa má tedy následující parametry:
- Stupeň = určuje náročnost, nutné ovládnutí dovednosti Runotepectví
- Podmínka = další potřebné dovednosti, pomůcky a okolnosti
- Třída = viz výše
- Druh = viz výše
- Umístění = jaký typ předmětu, případně jaká jeho část
- Princip (živel) = forma okouzlení
- Životnost = doba okouzlení
- Schopnost = konkrétní efekt runy a případné její synergie
Příklady run
Runa Nezničitlnosti
- Stupeň = 2.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = jakákoliv část předmětu
- Princip (živel) = země
- Životnost = Runotepectví * 10 let
- Schopnost: část předmětu je vysoce odolná, neláme se, nerezaví, nemusí se olejovat, brousit, je těžké ji jakýmkoliv způsobem poškodit; u zbraní nezapomenout nabrousit předem. U zbrojí zvyšuje dané části KZ o 2 pro b/s a o 1 pro p.
Runa Lehkosti
- Stupeň = 1.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = rukojeť
- Princip (živel) = vzduch
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: +1 k Inc., 4/5 váha
Runa Pouta
- Stupeň = 3.
- Podmínka = talent Runa s přísadou - krev dotyčného / drmolení hesla při rytí
- Třída = trpasličí
- Druh = podpůrná
- Umístění = rukojeť, nebo hlavní část předmětu
- Princip (živel) = astrální
- Životnost = Runotepectví * 10 let
- Schopnost: schopnosti ostatních run v daném předmětu jsou k dispozici jen pro toho, komu patřila krev (jeho potomky), případně pro toho, kdo vyřkne heslo v době, kdy je vlastníkem předmětu
Runa Strážce
- Stupeň = 3.
- Podmínka = talent Runa s přísadou - krev dotyčného / drmolení hesla při rytí
- Třída = trpasličí
- Druh = slovotvorná
- Umístění = rukojeť, nebo hlavní část předmětu
- Princip (živel) = astrální
- Životnost = Runotepectví * 10 let
- Schopnost: ve spojení s jinou útočnou runou ubližuje neoprávněnému nositeli
Runa Žáru
- Stupeň = 1.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = konec/hrot, nebo jiná u runového slova
- Princip (živel) = oheň
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: útočná; rozžhaví se, může zapálit, při delším kontaktu způsobuje zranění za 2
Runa Plamene
- Stupeň = 2.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = čepel/hrot, nebo jiná u runového slova
- Princip (živel) = oheň
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: útočná; vzplane plamenem, může zapálit, při delším kontaktu způsobuje zranění za 1; při zásahu (s / b) způsobuje navíc poškození/jedno poranění
Runa Výhně
- Stupeň = 3.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = čepel/hrot, nebo jiná u runového slova
- Princip (živel) = oheň
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: útočná; může zapálit, při delším kontaktu způsobuje zranění za 3; při zásahu (s / b) sežehne bílým plamenem a způsobí navíc poškození/zranění za 2.
Runa Ničení
- Stupeň = 2.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = úderná část zbraně, chránič/kyrys
- Princip (živel) = země
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: útočná; úder zbraně má větší šanci lámat druhé zbraně, ničit zbroje, předměty; runa na zbroji se chová opačně, když do ní něco uhodí, je zvýšená šance, že se zbraň poškodí
Runa Smyslu
- Stupeň = 1.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = na hlavě
- Princip (živel) = vitální
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: zlepšuje daný smysl, obezřetnost pro konkrétní případy +1
Runa Soustředění
- Stupeň = 2.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = na hlavě
- Princip (živel) = psychická
- Životnost = Runotepectví * 5 let
- Schopnost: zvyšuje pevnost mysli o +1
Runa síly
- Stupeň = 2.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = náramek/nátepník/rukavice
- Princip (živel) = vitální
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: zvyšuje pro činnosti vykonávané danou rukou sílu o +1
Runa úhybu
- Stupeň = 3.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = přezka na opasku, kyrys
- Princip (živel) = vzduch
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: zvyšuje atletiku o 1
Runa noci/dne
- Stupeň = 3.
- Podmínka = Teorie kouzel 3
- Třída = trpasličí
- Druh = slovotvorná
- Umístění = kdekoliv
- Princip (živel) = teoretický
- Životnost = Runotepectví * 10 let
- Schopnost: umocňuje schopnost ostatním runám ve slově v noci/ve dne a naopak oslabuje je v opačnou dobu.
Runa Ohnivzdornosti
- Stupeň = 1.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = cokoliv
- Princip (živel) = oheň
- Životnost = Runotepectví * 10 let
- Schopnost: je ohnivzdorná a sama pohlcuje oheň, ubírá od ohnivé zranění 1 bod, pokud to dává smysl vzhledem k podobě předmětu
Runa Poražení
- Stupeň = 2.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = úderná část zbraně, rukavice
- Princip (živel) = země
- Životnost = Runotepectví * 6 měsíců
- Schopnost: útočná, propůjčuje sečné zbrani schopnost srazit nepřítele, pádné zvedá past o 2.
Runa Ostřesu
- Stupeň = 3.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = úderná část zbraně
- Princip (živel) = země
- Životnost = Runotepectví * 6 měsíců
- Schopnost: útočná, propůjčuje sečné zbrani schopnost srazit nepřítele, pádné zvedá past o 2 a pokud je s ní udeřeno do země pádnou zbraní, okolní nepřátelé v dosahu 3 sáhů mohou být sraženi na zem – obtížnost 6.
Runa zemětřesení
- Stupeň = 4.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = úderná část zbraně
- Princip (živel) = země
- Životnost = Runotepectví * 6 měsíců
- Schopnost: útočná, propůjčuje sečné zbrani schopnost srazit nepřítele, pádné zvedá past o 2 a pokud je s ní udeřeno do země pádnou zbraní, okolní nepřátelé v dosahu 3 sáhů mohou být sraženi na zem – obtížnost 6, je možné bořit stěny, vyrážet dveře, brány.
Runa Věrnosti
- Stupeň = 1.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = rukojeť
- Princip (živel) = země
- Životnost = Runotepectví * 5 let
- Schopnost: je těžší předmět vyrazit z ruky (obtížnost -2)
Runa Návratu
- Stupeň = 4.
- Podmínka = -
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = rukojeť
- Princip (živel) = vzduch
- Životnost = Runotepectví * 6 měsíců
- Schopnost: vržený předmět se vrací v dalším tahu zpět do ruky, pokud nezpůsobil zranění větší než 3
Runa Životnosti
- Stupeň = 2.
- Podmínka = Teorie kouzel 3
- Třída = trpasličí
- Druh = slovotvorná
- Umístění = kdekoliv
- Princip (živel) = teoretický
- Životnost = viz níže
- Schopnost: ztrojnásobuje životnost všech run v runovém slově
Párová runa
- Stupeň = 4.
- Podmínka = Astrál 3, dva předměty
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = kdekoliv (oba dva předměty musí být na stejném místě, stejný typ)
- Princip (živel) = astrální, země
- Životnost = Runotepectví * 10 let
- Schopnost: změna kvality jednoho předmětu se projevuje na druhém, vlastníci vždy ví přibližnou vzdálenost a směr k párovému předmětu.
Runa Zlomení
- Stupeň = 3.
- Podmínka = Teorie kouzel 3
- Třída = trpasličí
- Druh = samostatná
- Umístění = úderná část zbraně
- Princip (živel) = teoretický
- Životnost = Runotepectví * rok
- Schopnost: při úspěšném zásahu existuje šance, že runa zlomí kouzlo seslané na osobě/předmětu. Hází se: 3 ~ x+stupeň kouzla. Pokud je počet úspěchů vyšší, než počet úspěchů, které definují ono kouzlo, to je pak zlomeno.