Zbroje
Hodnota zbroje se odečítá od výsledného zranění.
Zranění je pak výsledkem zranění zbraně + (rozdílu úspěchů) – zbroj.
Tabulka zbrojí
zbroj | bodné | sečné | pádné | oheň | chlad | blesky | arcan | bank | stav |
lehká prošívanice | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 | 1 | - | - | 3 |
leh. kož. kabátec | 1 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | - | - | 2 |
kož. kabátec | 2 | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | - | - | 4 |
těž. kož. zbroj | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | - | -1 | 5 |
lehká brigandina | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | - | -1 | 5 |
těžká brigandina | 5 | 6 | 2 | 4 | 2 | 1 | - | -2 | 6 |
těžká prošívanice | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 2 | - | -1 | 5 |
kroužková | 3 | 6 | 1 | 1 | 1 | - | - | -1 | 5 |
destičková | 4 | 6 | 1 | 3 | 1 | - | - | -2 | 6 |
plátová | 7 | 7 | 4 | 4 | 2 | 1 | - | -3 | 7 |
* postih k banku se projeví až po Odolnost*tah boje a lze ho upravit tím, že je zbroj dělaná dotyčnému přímo na tělo, zkušeným zbrojířem, kvalitou materiálu, okouzlením.
V případě více vrstev se kvality zbroje sčítají a postih banku je roven té nejvyšší + za každou další narůstá o 1 (vyjma kabátce a lehké prošívanice).
** Stav udává maximální trvanlivost materiálu, kolik vydrží zásahů, než je zničen. Stav zbroje se mění v průběhu hry, jak se opotřebovává nebo naopak opravuje. Uvedené číslo může být vyšší i nižší, dle kvality výroby a použitého materiálu.
zbroje z lintiru/helurimu:
+2s/+2b/+1p/+1a stav + 2
Upravují postih k BANKU za váhu zbroje o 1.
magické zbroje:
propůjčují kvalitu zbroje proti arcane poškození (konkrétní číslo je úměrné moci předmětu)
Štít znesnadňuje střelbu útočníkovi jako překážka podle velikosti štítu (v případě, že střelec necílí a nebo cílí na část těla, kterou štít kryje) a umožňuje použití dovednosti Boj k obraně proti projektilům. Současně lze štít použít i jako zbraň o délce 0 a tupým poškozením (pokud nejde o ostny na štítě a podobně).
Typy štítů
- puklíř = nedává výhodu proti střelbě/vrhu; rychlost 2, 1p
- malý štít = +1 k obtížnosti při útoku střelci (sil 2+), rychlost 1, 1p
- velký štít = +2 k obtížnosti při útoku střelci (sil 3+), rychlost 0, 2p
- pavéza = +3 k obtížnosti při útoku střelci (sil 3+), rychlost -2, 2p
- * nižší než požadovaná síla snižuje patřičně BANK kostek
Soubojový systém se řeší podle základních Pravidel.
Úpravy obtížnosti jsou řešeny v Souboji.