Zbroje a štíty

Zbroje

Hodnota zbroje se odečítá od výsledného zranění.

Zranění je pak výsledkem zranění zbraně + (rozdílu úspěchů) – zbroj.

Tabulka zbrojí

zbroj bodné sečné pádné oheň chlad blesky arcan bank stav
lehká prošívanice 2 2 1  0 2 1 - - 3
leh. kož. kabátec 1 2 0 1 0 0 - - 2
kož. kabátec 2 3 0 1 1 1 - - 4
těž. kož. zbroj 4 5 1 2 1 2 - -1 5
lehká brigandina 3 4 1 2 1 1 - -1 5
těžká brigandina 5 6 2 4 2 1 - -2 6
těžká prošívanice 5 5 3 1 4 2 - -1 5
kroužková 3 6 1 1 1 - - -1 5
destičková 4 6 1 3 1 - - -2 6
plátová 7 7 4 4 2 1 - -3 7

* postih k banku se projeví až po Odolnost*tah boje a lze ho upravit tím, že je zbroj dělaná dotyčnému přímo na tělo, zkušeným zbrojířem, kvalitou materiálu, okouzlením.
V případě více vrstev se kvality zbroje sčítají a postih banku je roven té nejvyšší + za každou další narůstá o 1 (vyjma kabátce a lehké prošívanice).
** Stav udává maximální trvanlivost materiálu, kolik vydrží zásahů, než je zničen. Stav zbroje se mění v průběhu hry, jak se opotřebovává nebo naopak opravuje. Uvedené číslo může být vyšší i nižší, dle kvality výroby a použitého materiálu.

zbroje z lintiru/helurimu:
+2s/+2b/+1p/+1a stav + 2
Upravují postih k BANKU za váhu zbroje o 1.

magické zbroje:
propůjčují kvalitu zbroje proti arcane poškození (konkrétní číslo je úměrné moci předmětu)

Štít znesnadňuje střelbu útočníkovi jako překážka podle velikosti štítu (v případě, že střelec necílí a nebo cílí na část těla, kterou štít kryje) a umožňuje použití dovednosti Boj k obraně proti projektilům. Současně lze štít použít i jako zbraň o délce 0 a tupým poškozením (pokud nejde o ostny na štítě a podobně).

Typy štítů

  • puklíř = nedává výhodu proti střelbě/vrhu; rychlost 2, 1p
  • malý štít = +1 k obtížnosti při útoku střelci (sil 2+), rychlost 1, 1p
  • velký štít = +2 k obtížnosti při útoku střelci (sil 3+), rychlost 0, 2p
  • pavéza = +3 k obtížnosti při útoku střelci (sil 3+), rychlost -2, 2p
  • * nižší než požadovaná síla snižuje patřičně BANK kostek

Soubojový systém se řeší podle základních Pravidel.

Úpravy obtížnosti jsou řešeny v Souboji.

Napsat komentář