Zbroje a štíty

Zbroje

Hodnota zbroje se odečítá od výsledného zranění.

Zranění je pak výsledkem zranění zbraně + (rozdílu úspěchů) – zbroj.

Tabulka zbrojí

zbroj bodné sečné pádné oheň chlad blesky arcane bank
lehká prošívanice 2 2 1  0 2 1 - -
kožený kabátec 2 3 0  1 0 1 - -
lehká brigandina 3 4 1  2 1 1 - -1
těžká brigandina 5 6 2  4 2 1 - -2
těžká prošívanice 5 5 3  1 4 2 - -1
kroužková 3 6 1  1 1 - - -1
destičková 4 6 1  3 1 - - -2
plátová 7 7 4  4 2 1 - -3

* postih k banku se projeví až po Odolnost*tah boje a lze ho upravit tím, že je zbroj dělaná dotyčnému přímo na tělo, zkušeným zbrojířem, kvalitou materiálu, okouzlením.
V případě více vrstev se kvality zbroje sčítají a postih banku je roven té nejvyšší + za každou další narůstá o 1 (vyjma kabátce a lehké prošívanice).

zbroje z lintiru:
kroužková: +2s, +2b
plátová: +2s, +2b, +2p

magické zbroje:
propůjčují kvalitu zbroje proti arcane poškození (konkrétní číslo je úměrné moci předmětu)

Přilby a menší chrániče (ramen, holení, zápěstí a rukavic) mají vlastnosti zpravidla o něco vyšší, dle úvahy.

Štít znesnadňuje střelbu útočníkovi jako překážka podle velikosti štítu (v případě, že střelec necílí) a umožňuje použití dovednosti Boj k obraně proti projektilům.

Typy štítů

  • puklíř = nedává výhodu proti střelbě/vrhu
  • malý štít = +1 k obtížnosti při útoku střelci (sil 2+)
  • velký štít = +2 k obtížnosti při útoku střelci (sil 3+)
  • pavéza = +3 k obtížnosti při útoku střelci (sil 3+)

Soubojový systém se řeší podle základních Pravidel.

Úpravy obtížnosti jsou řešeny v Souboji.

Napsat komentář