Šin – Pán poznání
Vědění je vše. Lidský život je pomíjivý.
Atributy
- Odznak: znamení pěsti na hrudi, Kniha učení
- Barva: černá a bílá
- Kámen:
Povinnosti a zvyky kněze
Šířit moudrost Šina, být uctivý a zdvořilý ke všem, radit jim v jejich snažení a problémech a tím šířit dobrou pověst Šina. Hledat nové a ztracené informace a vědění a v konečném důsledku být ochoten za ně zaplatit životy druhých i vlastním. Získané informace předávat Šinově spolku.
Modlitba
Každý večer čtení Šinovy Knihy učení, při nalezení nového vědění.
Obřad
Předčítání z Knihy učení lidskému shromáždění, pálení lživých knih atp.
1. stupeň:
- Oslabení (protihod Odolnost+Pevnost mysli) = snížení síly
- Přelož text
- Sugesce [náklonnost, bázeň, úcta, strach] (protihod Důvtip + Obezřetnost)
- Oheň = zapálení pochodně, ohniště atp.
- Tma = rozprostře na místě nebo kolem Šinovce nepřirozenou tmu
- Světlo = rozprostře na místě nebo kolem Šinovce magické bílé světlo
- Urči stáří věci
- Odstranění únavy [slabší/sám]
2. stupeň:
- Rozptyl kouzlo [1. - 3. stupeň]
- Zmam osobu (protihod Důvtip+Pevnost mysli) = učiní z cíle věrného přítele na krátký čas
- Zpomalení (protihod Konstituce+Pevnost mysli)
- Poznej látku [složení/vlastnosti/využití]
- Porozumění cizímu mluvenému jazyku [sám]
- Vycítění informací [sám] = pozná, kde se nachází neživý zdroj jím hledaných informací (přesnost závisí na vzdálenosti a vstupních informacích, které už Šinovec má)
- Vzbuď zájem o moudrost (protihod Důvtip + Obezřetnost)= posílí/probudí v dotyčném touhu se vzdělávat, hledat odpovědi. To jak dlouho dotyčný vydrží ve svém snažení závisí na jeho povaze a složitosti toho, o co se bude snažit.
- Bílá střela = zraňuje pouze myšlenkové bytosti, nemrtvé a golemy
3. stupeň:
- Přemístění [sám] = kněz se přemístí na krátkou vzdálenost na místo, které je v jeho dohledu
- Zmatek (protihod Postřeh + Pevnost mysli) = jedna osoba v knězem zvolené osobě (skupině osob) spatří svého nepřítele a může na něj i zaútočit
- Vzpomeň si (protihod vyjádřen úspěchy kouzla zapomění)= obnoví vzpomínky u cíle, ať už byly zapomenuty přirozenou cestou, nebo magicky
- Šinův hněv = z rukou kněze vyšlehne blesk a zasáhne cíl a zraní ho bleskovým zraněním za 4-8 zranění.
- Mentální požehnání [sám] = knězi se zvýší Pevnost mysli a na odhalení iluzí má sníženou obtížnost, trvání až několik hodin
- Autorita [sám] (protihod Důvtip + Pevnost mysli) = kněze obklopí aura moci a významnosti a na všechny společenské hody má zvýšený bank kostek
- Představa minulosti místa [sám] = kněz se na krátký okamžik přenese do minulosti a má možnost pozorovat svými smysly to, co se na místě, kde se nachází, dělo. Dobu, kam se přenese, určuje kněz.
- Hrom a blesky = na místě, kde se nachází kněz, zahřmí a/nebo (podle přání kněze) nebe protne blesk. Nefunguje v podzemí.